Friday 8 January 2016

Filled Under:

Wanita Raksasa memang wujud....Apa yang menyebabkan wanita ini bertukar menjadi raksasa??


Seorang Wanita #bertubuh raksasa ini adalah yang tertinggi di dunia

Siddiqa Parveen seorang wanita yang lahir di india ini memiliki ketinggian 2,3 meter, dia di kenal sebagai wanita paling tinggi di dunia untuk saat ini bahkan dia di sifatkan sebagai wanita raksasa kerna tubuhnya yang luar biasa besar dan tingginya.

Tetapi malang Siddiqa Parveen setiap bulan harus menempuh perjalanan sejauh 1.600 kilometer demi merawat penyakit tumor otaknya yang semakin hari semakin parah.


Akibat tumor #yang di hidapinya Siddiqa Parveen hampir lumpuh dan buta kerna badannya setiap hari semakin membesar sehingga ke tahap luar biasa.


#Dia mengidap penyakit gigantisme akibat dari tumor di otaknya . Penyakit itu menyebabkan hormon pertumbuhan terus aktif tanpa henti ujar doktor yang merawatnya .

Bukan itu saja Siddiqa juga mengalami retak di tulang belakangnya hingga menyebabkan dia tidak mampu berdiri tegak selama beberapa tahun .

Pakar #saraf India Dr Ashish Suri mengatakan pembedahan Siddiqa dalam 16 Januari lalu berjalan lancar .

" Tumor itu telah berjaya dikeluarkan melalui lubang hidungnya , " kata Ashish Suri .

Menurutnya #doktor terpaksa menyediakan meja pembedahan yang besar kerana tubuh Siddiqa yang tinggi .

" Ukuran #kasur hospital ini hanya 180 sentimeter . Menempatkan Siddiqa Parveen di kasur saja sudah sukar , " kata Dr PK Bithal .

Nama Siddiqa tercatat di buku Rekor Dunia 2014 sebagai perempuan tertinggi di muka bumi setelah Yao defen dari Cina meninggal pada 2012 #dengan tinggi badan 2,33 meter




0 comments:

Post a Comment