Monday 4 January 2016

Filled Under:

TEKNIK baru dan mudah....!!! Hanya gunakan strawberi untuk putihkan gigi...Cepat Ketahui teknik rahsia ini!!!

#GIGI PUTIH DENGAN BUAH STRAWBERRY | Gigi yang putih menjadi idaman setiap orang. Banyak produk-produk yang dijual untuk memutihkan gigi namun tahukah anda bahan semulajadi juga dapat membersih dan memutihkan gigi.

Antara #salah satunya adalah dengan menggunakan buah strawberry. Buah strawberry mengandungi asid buah, vitamin C dan serat yang boleh membuatkan gigi menjadi putih.

Buah #strawberry juga mengandungi kandungan asid malic. Ia mempunyai fungsi zat yang boleh menghakis dan membuat noda hilang di permukaan gigi. Ia boleh membuatkan gigi menjadi lebih putih.

vitamin C #dan serat di strawberi mampu menghalang perkembangan bakteria streptococcus yang kerap terdapat di dalam mulut.

Bakteria #streptococcus adalah  bakteria yang boleh menyebabkan plak, gigi berlubang ataupun karies gigi.

Apa yang #perlu anda lakukan adalah makan secara langsung buah strawberry atau  sapukan pada kawasan gigi.

Sekiranya #anda mahu mengoleskan strawberry ke gigi, pilih buah yang sudah matang. Cuci bersih buah strawbeery  dan  oles ke gigi secara perlahan-lahan.
Biarkan selama 5 minit. Selepas itu kumur.

Lakukan #sebanyak 2 hingga 3 kali dalam seminggu dan jangan terlalu lama mengolesnya. Ini kerana, asid buah atau liquid acid boleh merosakkan dan membuat lapisan pada gigi berkurang dan menyebabkan gigi berlubang.




0 comments:

Post a Comment