Sunday 10 January 2016

Filled Under:

'Jangan nak mudah mintak taja je.....Saya dulu pun cari sumber perbelanjaan sendiri.' Ayat laser DSV.....


RAJA VIRAL

Jawapan 'Menusuk Kalbu' #Dari Dato Seri Vida Mengenai Permintaan Supaya Taja Belajar
18:39 Kaki Berita

Berikutan menjadi viral #status-status dilaman sosial yang meminta supaya Pengasas Vida Beauty,Dato Seri Dr Hasmiza Othman atau lebih dikenali dengan nama Datuk Vida menaja pelajar untuk sambung belajar, akhirnya jutawan kosmetik terkenal berkenaan tampil memberi jawapan.

Menurut Dato Vida yang #terkenal dengan tagline produknya, "Qu Puteh, Qu Puteh Barulah Puteh", begitu ramai yang meminta derma dan sumbangan supaya beliau menaja pelajar menyambung pelajaran, namun baginya ada perkara yang lebih bermanfaat.

"Contoh, kalau taja #seorang pelajar sambung belajar, kos yang diperlukan adalah RM50,000 tapi hanya seorang yang mendapat manfaat"

"Jika RM50,000 itu #diberikan kepada rumah anak yatim, betapa bermakna untuk kegunaan anak-anak kecil ini, lebih 500 orang nak makan 5 bulan pun boleh, satu lagi, kejayaan bermula masa saya belajar."

"Masa saya berlajar #dahulu, saya berniaga, berdagang, tambah duit poket, kadang-kadang saya lakukan 3 kerja dalam satu masa, siap kerja kilang lagi," kata Datuk Vida di dalam akaun Instaram miliknya.

Beliau juga #memberitahu bahawa dia juga mencari sumber untuk menampung perbelanjaannya, tetapi semua usaha dan ikhtiarnya itu membuka mindanya lebih kreatif dan lebih banyak merancang.

"Sekarang #berkat usaha itu, saya mampu miliki apa yang diidamkan, maaf jika terasa, sekadar berkongsi," tulis Datuk Vida menamatkan statusnya.






0 comments:

Post a Comment