Thursday 7 January 2016

Filled Under:

Kisah hidup yang boleh dijadikan iktibar............Jika ahli keluarga anda seperti ini...sokonglah tanpa syarat!!! Terutamanya Kaun Adam di luar sana!!!!


Sapa #tidak kenal kepada kisah seorang wanita transgender yang begitu popular di Malaysia suatu masa dahulu. Lepas isu beliau menang pertandingan ratu cantik di Thailand dan pula dengan isu berhijab beliau begitu gigih meneruskan hidup tanpa menghiraukan kiritikan netizen di luar sana. Nur Sajat seorang pengusaha pusat kecantikan yang berjaya bagitu popular di media social.



Pemilik #pusat kecantikan Nur Sajat Beautician yang terletak di Galaxy Ampang ini setiap masa dipalit dengan kontroversi dan kutukan daripada orang luar. Beliau diduga dengan pelbagai isu dan juga masalah tapi tetap kuat untuk tidak mempedulikan semua itu. Kini beliau juga telah mengembangkan businessnya sehingga ke negara seberang Indonesia apabila baru pulang daripada photoshoot di sana berasama rakan dan juga pekerjanya.


Kini #timbul pula satu lagi isu apabila tersebar di media social gambar kemesraan beliau dengan seseorang yang juga cukup popular di media social. Gambar ini menunjukna kemesraan pasangan ini di atas katil sedang berpelukan sesama jenis mendapat kritikian dan juga kutukan hebat daripada segelintir yang melihatnya. Nampak sama padan dan sama cantik tapi apakan daya ia cinta terlarang sekiranya ia benar. Pasangan di dalam gambar itu pula ada bekas Juara Mr Badan Cantik Malaysia mungkin ramai kenal Faez Nick.


Graduan #daripada Kolej Poly-Tech MARA ini telah banyak memenangi pertandingan bina badan yang diadakan di Malaysia seperti MR Isagenix 2015 dan banyak lagi. Hubungan mereka nampak lebih nyata apabila setiap kali Nur Sajat mengupload gambar kelihat kelibat beliau bersama2. Namun lelaki ini menafikan hubungan intim mereka dan hanya sekadar pekerja dengan majikan. Beliau juga menafikan gambar yang tersebar adalah seperti mana yang difikirkan dan ia telah diedit. Ini kerana Faez ini adalah seorang model sampingan dan juga penasihat kesihatan.





Lebih ketaran #hubungan mereka apabila kedua2 mereka terlibat dalam satu kemalangan yang hampir2 meragut nyawa mereka pada Julai 2015 yang lalu. Namun kuasa tuhan siapa sangka mereka masih terselamat dan semenjak daripada itu Nur Sajat mula mengubah imej bertudung yang turut di kutuk oleh kebanyakan orang dalam media social.



Apa pun yang mereka #laku dan apa pun niat mereka itu adalah urusan mereka dengan Maha Pencipta. Siapa kita sebagai manusia biasa yang hina lagi dina ini untuk menghukum mereka. Walaupun kita tahu apa yang di buat tidak betul tapi niat murni Nur Sajat memelihara dua orang anak angkat sangat2 dipuji. Moga Allah memberi hidayah kepada mereka dan juga anak2 yang di jaga menjadi anak2 yang soleh dan solehah. Sama2 kita doakan beliau dan bukan menghukum atau menghina sesungguhnya hidayah itu milik Allah.












0 comments:

Post a Comment