Thursday 7 January 2016

Filled Under:

Orang Jasin punya adat lain.....Apa yang anda saksikan dalam gambar ni memang telah diamalkan beratus tahun terdahulu!!!



JASIN, MELAKA: #Masyarakat Islam di Jasin dikejutkan dengan insiden seorang pengantin dimajlis perkahwinan Datin Azurah yang dilangsungkan di sebuah Hotel di Melaka yang berpakaian kurang sopan mendedahkan buah dadah (tetek)nya dihadapan ribuan jemputan.

Menurut beberapa orang Melaka adat orang Melayu Melaka kalau anak perempuan mereka kahwin memang mengeluarkan kedua-dua teteknya walaupun mereka itu orang #Islam tidak kira sama ada anak Datuk ini sebahagian adat resam dan budaya orang Islam Melaka yang telah diamalkan sekian lama.

Bagi orang Melayu Melaka #bukan semuanya hanya segelintir saja yang memakai pakaian hingga mengeluarkan buah tetek ini memang trend orang Islam sekarang hanya untuk di Melaka sahaja bukan semua negeri” kata sumber itu lagi.


Pengantin perempuan #diwajibkan berpakaian sebegini rupa keluarkan dua buah teteknya mendapat berkat seperti yang dilakukan oleh Datin Azurah.

Kata sumber itu lagi kemungkinan adat sebegini akan menular ke Sabah dan Sarawak di mana pengantin perempuan Muslim dibenarkan berpakaian seperti #yang dipakai oleh Datin Azurah ini ini trend baru orang Islam jangan heran.






0 comments:

Post a Comment