Wednesday 6 January 2016

Filled Under:

Perbualan suami isteri ini mengundang rasa cemburu kepada orang lain.....

 Bak kata #pepatah, 'Hidup ini umpama roda, sekejap kita diatas dan sekejap kita di bawah', di dunia yang fana ini tidak semua orang kaya dan tidak semua orang miskin.

Sudah pasti ada antara inginkan menjadi seorang yang kaya dan hidup mewah, dan ada diantara kita tidak kisah kaya atau miskin asalkan bahagia.

Setiap #ikatan yang dibina untuk membentuk sebuah keluarga sudah pasti ramai inginkan kebahagian, perlu diketahui, kebahagiaan bukan boleh dibeli dengan wang ringgit tapi dari keihklasan dan kejujuran yang dibina atas ikatan yang sah.

Sebuah posting di laman Facebook hari ini oleh seorang lelaki bernama Dan Shan di mana beliau telah menceritakan pengalaman yang disaksikannya terjadi di depan matanya iaitu perbualan antara sepasang suami isteri yang pasti membuatkan ramai rasa cemburu.

Berikut #adalah tulisan beliau yang telah kami alih ke bahasa Malaysia.
Pertama sekali, Syukur Alhamdulillah kepada semua yang Allah telah berkati bersama saya. Amin.

Saya terlihat pasangan ini sedang memakai baju hujan kerana hujan lebat ketika itu. Ini adalah perbualan antara mereka ..

Suami: Kita tunggu kejap la sayang, Hujan lebat Sangat ni

Isteri: kalau tunggu takut lambat nak ambik Aishah (saya menganggap ia adalah anak perempuan mereka)
Suami: call la kak Nah cakap Kita Lambat sikit, Suruh dia bagi makan dulu Ke apa.

Isteri membuat panggilan kemudian melihat suami dan berkata ..

Isteri: dah call, Kak Nah kata ok.

Beberapa minit kemudian selepas merenung ke dalam hujan, isteri berpaling kepada suaminya dan berkata .. "kalau kita ada rezeki lebih tahun ni, kita beli la kete second hand ye bang"

Suami: #InSyaAlllah sayang, nanti abang usahakan. Senang la jugak kita, tapi nanti bil air kita la pulak naik pasal dah tak mandi hujan.. (kedua-dua mereka ketawa bersama-sama)

Walaupun dengan kesusahan yang dihadapi mereka, mereka masih mampu ketawa dan senyum bersama-sama. Di depan mata saya kini ada sebuah keluarga yang begitu #bahagia. Semoga Allah memberkati anda dan keluarga anda dengan rezeki yang melimpah dan gembira sentiasa.





0 comments:

Post a Comment