Tuesday 5 January 2016

Filled Under:

'Ayahnda Arka' kena angkut ke balai......Baru je dapat gelaran Datuk dari Sultan.....Apa Kes ni???


Raja report, #Abdul Rani Kulup Abdullah ternyata tidak kebal daripada tindakan undang-undang apabila beliau sendiri 'diangkut' pihak polis kerana anugerah Datuk Paduka Mahkota Melaka yang diterimanya, baru-baru ini.

Abdul Rani atau lebih #dikenali sebagai 'ayahanda' pada mulanya mahu memberi keterangan kepada Polis Melaka Tengah di sebuah restoran India muslim di sini, bagaimanapun dibawa ke Balai Polis Gombak.

    Beliau yang #dibawa menaiki sebuah kenderaan polis jenis Proton Preve berwarna perak diiringi sebuah lagi kenderaan sama.


Sebelum ini, Abdul Rani #menerima anugerah membawa gelaran Datuk Paduka Mahkota Melaka daripada ahli perniagaan, Raja Noor Jan Shah Tuah yang mengakui dirinya Sultan Melaka.

Bagaimanapun, majlis #penganugerahan pingat itu dianggap tidak diiktiraf dan kini disiasat di bawah Akta Hasutan kerana ia didakwa diberikan oleh pewaris takhta negeri itu.



Isu Noor Jan kembali #hangat apabila majlis penganugerahan itu melibatkan beberapa individu yang kerap mendapat perhatian dan menjadi viral di media sosial termasuk Abdul Rani.

Noor Jan pernah #ditahan polis bagi membantu siasatan bawah akta sama, selepas mengadakan majlis penganugerahan pingat, bintang dan darjah kebesaran yang tidak diiktiraf.

Beliau yang lebih #dikenali sebagai Ayahanda Arka dibawa ke Balai Polis Gombak petang tadi bagi membantu siasatan mengikut Akta Hasutan 1948.

Beliau dibawa dari #restoran di Sri Gombak oleh sepasukan polis Ibu Pejabat Polis (IPD) Melaka Tengah pada 2.40 petang. Abdul Rani terkenal dengan kekerapannya membuat pelbagai isu dan dikenali dengan tagline ‘kipidap dongibab’.






0 comments:

Post a Comment