Monday 4 January 2016

Filled Under:

Adoiiiii......Kalau dikata Doktor2 Pakar ini cuai....marah!!!! Tapi apa kes ini......sampai HP boleh tertinggal dalam perut pesakit???!!

DOKTOR TERTINGGAL TELEFON BIMBIT DALAM PERUT PESAKIT SEMASA PEMBEDAHAN

#Kejadian Berlaku Apebila Seorang pakar sakit puan di Jordan Telah  didakwa Tertinggal telefon bimbitnya Di dalam abdomen pesakit semasa pembedahan Caesarean Pada bulan lepas.
Hanan Mahmoud Abdul Karim, 36, dimasukkan ke sebuah hospital swasta di Amman untuk pembedahan Kelahiran Caesarean pada 24 April, lapor Gulf News.

#Difahamkan, atas Kesilapan Dan kecuaian pakar perubatan, telefon bimbit milik doktor berkenaan dijahit bersama semasa membantu pesakit itu melahirkan anak.

#Menurut ibu pesakit, Majeda Abdul Hamid, 36, selepas Hanan melahirkan seorang bayi lelaki seberat 4.8 kilogram, dia telah dibawa pulang ke rumah atas kebenaran pakar perubatan.

Tetapi, #keadaan menjadi Beertambah teruk apabila Hanan berada dalam kesakitan setiap hari.

“Anak saya #mengalami kesakitan perut yang Sangat teruk sehingga dia tidak dapat bergerak.

Saya bergegas #Membawanya  kembali ke hospital itu bersama Hanan tetapi mereka memberitahu tidak ada sebarang komplikasi dalam perutnya,” kata Majeda.

Hanan kemudian #dibawa ke hospital awam Al Bashir dan pakar perubatan di hospital itu mendedahkan imej objek asing di dalam perutnya semasa pemeriksaan X-ray sebelum dibedah keluar dari perut pesakit.

Kes ini #hangat diperkatakan sehingga dibicarakan di Parlimen Jordan, dan seorang ahli parlimen Salim Al Bataynah menggesa Menteri Kesihatan Jordan untuk meletakkan jawatan berikutan skandal yang memalukan ini.

“Parlimen #perlu menunjukkan tanggungjawab atas kes ini,” kata Salim.

~Jurucakap #Kementerian Kesihatan Jordan, Hatem Al Azrae pula berkata, tuduhan ini ‘tidak berasas dan palsu’, namun menyatakan pihak Kementerian akan menyiasat kes ini Dengan Lebih lanjut.

“Wallahualam Semoga Kesilapan Seperti Ini Tidak Berlaku Lagi!!




0 comments:

Post a Comment