Thursday 7 January 2016

Filled Under:

Fizo guna taktik kotor untuk lariskan perniagaannya....sampai sanggup upah orang !!!!

 Tulah orang #ckp orang nak bukan business makan kau pun nak buka business makan. Orang nak business tudung kau pun nak business tudung tapi takut kena kritik. Bukan kata orang kritik tu membangun dan membina. Sebagai usahawan itu biasa bila orang update status tak kiralah kat facebook ker instagram ker atau mana2 media social pasal apa pengalaman mereka. Mungkin artis ini tidak biasa kena kritik akibat terasa diri tu dah berada di atas.


Ini lah kes tentang #pemilik restoran FIZOMAWAR yang baru2 ini di kritik oleh seorang blogger apabila beliau makan di restoran tersebut. Blogger ini menulis mengikut apa pengalaman beliau makan pada hari tu dan apa yang beliau rasa terhadap makanan tu. Bukan ada apa2 untuk menjatuhkan business perniagaan pelakon ini.

Tapi bila tengok #kenyataan hari ini bahawa beliau seolah-olah menyalahkan blogger ini yang menulis tentang apa yang dia alami semasa berada di restoran itu. Pulak tu salah ker dia menulis kat blog dah memang itu kerja dia. Seperti mana beliau pernah update status kat Twitter tentang seseorang yang dikatakan bosan asyik2 muka dia jer bila buka TV.

Apabila membaca kepada email balasan daripada pihak pengurusan FIZOMAWAR kepada blogger tu seolah-olah dia menganjing blogger tersebut. Korang #leh baca kenyataan dari wakil restoran berbunyi "Insyallah kami akn improve dan sekiranya semuanya dah lancar insyallah kami akn jemput anda sebagai tetamu vvvip kami utk dilayan sebaik mgkn.". Adakah itu satu provokasi kepada blogger teresebut. Sekiranya blogger tu datang sebagai media mesti layan 5 star yang korang beri sebab nak tunjukan service korang terbaik. Tapi sekarang blogger tu datang sebagai orang biasa yang nak datang untuk makan jadi layanan korang pun dah berlainanlahkan.

Apa pun itu semua #mungkin strategik dari pihak pengurusan restoran ini juga untuk tujuan memviralkan restoran beliau di media social. Alah ini semua business strategik untuk lariskan perniagaan korang. Jadi tak salah kot nak ambil kesempatan atas perakara yang jadi agar lebih #popular restoran korang yang baru 3 minggu beroprasi. Apa pun harap isu ini akan selesai dan dua pihak berbaik semula. Mungkin lepas ni nak datang restoran2 artis ni kena cakap kita media baru dapat layanan VVVVVVVVIP hahahahaha...




0 comments:

Post a Comment